Foto: cbcastro / flickr.com

søndag 20. mars 2011

Bytteparty!

Fem dager igjen til vi blir huseiere! I går benyttet jeg anledningen til å kvitte meg med halve garderoben min og inviterte til bytteparty i banankasselimbo. Med en fortid i klesbransjen hadde jeg litt å by på...










Veldig mye fint fikk nye eiere i løpet av kvelden. Resten havnet i UFF-konteineren på hjørnet. Dessverre havnet også en av gjestenes sokker samme sted, grunnet en litt for ivrig vertinne med rødvin innabords. Jeg fikk gjenoppfrisket mine gamle kunster fra tiden som butikksjef og drev aktivt "mersalg" med vekslende hell. Når det gjelder byttepartyer anbefaler jeg at man kjører minst to "runder" i løpet av kvelden. Sørg for at deltakerne får vurderingsevnene sine grundig svekket med alkohol mellom runde 1 og 2... Det er også obligatorisk at man, når byttingen er vel overstått, viser de andre hva man har fått med seg. Hvis det hører en morsom historie til et av plaggene er tidligere eier forpliktet til  fortelle denne. Jeg opplever tydeligvis mye gøy med klær på kroppen siden jeg gang på gang utbrøt "Åh, den der har jeg hatt mye moro i!"

Byttepartyer anbefales! Ikke bare letter det på miljø- og forbrukersamvittigheten, men det er i tillegg skikkelig stas å se fine folk glede seg over det du ikke lenger har bruk for. Samtidig er det litt trist i de tilfellene hvor ingen er interessert i ting som en gang betydde veldig mye for deg...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar