Foto: cbcastro / flickr.com

lørdag 5. februar 2011

Shabby-skitt

I løpet av det siste halvåret har jeg hanket inn voksenpoeng over en lav sko. Det begynte i slutten av august da vi trådte inn i den hellige ektestand, før jul sikret jeg meg fast jobb og i januar kjøpte vi oss jaggu meg leilighet!

Jeg tenkte liksom at jeg skulle engasjere meg litt for innredning og sånn siden det er forventet av meg i en slik situasjon. En venninne av meg som kjøpte og pusset opp leilighet i fjor sa at hun ikke var klar over hva slags stil hun hadde før hun stod der med malingspann og tapetlim i håret. Det samme gjelder meg. Nå slipper vi riktignok å pusse opp, men leiligheten skal jo fylles og vi skal trives og føle oss hjemme der begge to. Husbond er definitivt estetikeren av oss, men jeg tenkte liksom at jeg også skulle ta i et tak for en gangs skyld. Grønn som jeg er på alt som har med hus & heim å gjøre søkte jeg tips på internett. Der fant jeg interiørbloggene.

Hjelpes, for et velde av cupcakes, duse pasteller, hvite kommoder med avskallet maling og sort/hvitt bilder i rustne rammer! Og puter med tekst på!?! (Hvis du vil lese på sengen - hvorfor ikke en BOK???) Etter flere uker med tråling av interiørblogger land og strand rundt sitter jeg igjen med spørsmålet: Bor folk sånn? Alle sammen liksom? Er det ingen som bor sånn som oss?

Bilde: http://www.flickr.com/photos/lecupcake/273655769/

Bilde: http://no.tripadvisor.com/LocationPhotos-g187463-d317688-Hostal_Ritzi-Palma_de_Mallorca_Majorca_Balearic_Islands.html

Bilde: http://hobbykunst-norge.blogspot.com/2010/03/shabby-chic-keramikk-krukker.html


Hadde jeg enda funnet en blogg som ikke så ut som interiørbutikkene på St Hanshaugen, men NEIDA!!! Shabby-chic over hele linja. Nå er det jo mye mulig at de som ikke bor i det jeg kaller "kataloghjem", heller ikke har behov for å dele bilder av ikeaskap og 90-talls sofaer med hele Norge. Men vet du hva? Det syns jeg de skal! De har fine liv de også - helt sikkert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar