Foto: cbcastro / flickr.com

mandag 7. februar 2011

Bekjenn dine synder...

Etter å ha kommet med relativt fordomsfulle betraktninger av den gjennomsnittlige interiørblogger må jeg erkjenne at jeg har noen svin på skogen selv. Jeg har tatt meg en liten runde i vår midlertidige bopel og funnet følgende shabby-chic-synder:

Starter friskt med en skikkelig godbit! Siden man kan se innholdet i dette skrinet begrenser det til en viss grad hva man kan putte oppi. Jeg har likevel klart, på ekte shabby-chic-vis, å fylle det med en av husbonds duppedingser. Nærmere bestemt brystbuketten hans fra da vi giftet oss. Syns jeg vinner mange shabby-chic-poeng ved å i det hele tatt ha noe slikt som dette i leiligheten!

Noen av mine mange bomkjøp på smykkefronten. Men, pytt sann! De kan jo henges litt sånn "tilfeldig" på bokhyllen - det blir sikkert KJEMPEFINT!!!

Var faktisk litt i tvil om jeg hadde selvironi nok til å legge ut dette bildet. JA, vi har englevinger! Og JA, de henger... (denne svir kjenner jeg...) OVER SENGEN!!! Her mangler det bare puter med fransk tekst på og nattpotte, så er stilen komplett!

Ikke helt i shabby-chic-stil, men denne var så ille at jeg måtte legge den ut likevel...

Se hva jeg fant på badet!!! En KURV (med hjerte i)!?! Småpent...
Her slår vi faktisk to fluer i en smekk: En eske med englemotiv!!! For de som lurer; den inneholder knapper og kvitteringer - mine knapper og kvitteringer, faktisk...

Vil forøvrig presisere at mye av dette var gaver - helt sant altså!

2 kommentarer:

  1. Det var ingen imponerende samling, det der, så jeg trur du kan være ganske trygg. Og de englevingene var jo bare søte, da, og ikke så shabby chic i mine øyne ;-)

    SvarSlett
  2. Til vårt hjems forsvar vil jeg påpeke at de englevingene kun henger der fordi de en gang ble brukt på Halloween, da bloggforfatteren opptrådte som Amor. De henger der altså i kraft av å være en fluffy karnevalsgjenstand. Vingene røyter dessuten en del, så de har det bedre på veggen enn sammenklemt i en eske. Hadde sjørøverhatten jeg kjøpte i 2004 vært like fjong og fluffy ville den muligens ha konkurrert om veggplassen. Hilsen gubben

    SvarSlett