Foto: cbcastro / flickr.com

lørdag 5. februar 2011

Interiørbloggeren - hvem er hun?

Etter å ha trålet meg gjennom x-antall interiørblogger de siste ukene kan jeg komme med følgende karakteristikker av den gjennomsnittlige bloggeren:

- Hun er kvinne - alltid.

- Hun er samboer (evt. gift)

- Hun er i slutten av 20-årene eller begynnelsen av 30-årene

- Hun bor i de fleste tilfeller i mindre byer

- Hun har to barn. Som regel en jente på 4 år og en guttebaby. Barna er, i likhet med sin mor, kledd i duse pasteller og hjemmestrikk i merinoull. Guttebabyen slipper unna med stripete klær

- Hun gjemmer mannens "duppedingser" og andre ting som er stilmessig feil i små kurver, skrin og esker. Dette gjør at hun har en ganske imponerende samling kurver, skrin og esker og hun er alltid på utkikk etter mer av denslags

- Hun liker engler. Primært som pynt

- Hun har en forkjærlighet for Ilse Jackobsen gummistøvler

- Hun liker å bake. Fortrinnsvis cupcakes

- Hun "setter mannen sin" til å gjøre ting i huset


Dette er fakta. Basert på grundig akademisk analyse. Så over til fordommene:


- Favorittseriene hennes er "Greys anatomy" og "Himmelblå"

- Hun er ikke så interessert i musikk, men hører gjerne på P4, mens hun skraper maling av en hvit kommode

- Barna får godteri litt oftere enn på lørdagen og da alltid i et hjemmelaget kremmerhus (dette punktet kan jeg strengt tatt flytte opp til "fakta"...)

- Hun liker å skrive lister. Alltid på gulnet brevpapir med bordekanter, aldri post-it lapper!!!

- Hun er aktiv på MammaForum

Sist men ikke minst har hun en mann som ikke vet opp ned på sitt eget hjem. Interiørbloggeren blir alltid litt oppgitt når hun ber ham om å hente noe og han ikke klarer å finne det. Samtidig blir hun litt fornøyd også, for huset er jo hennes territorie og den stakkars mannen hadde vært hjelpeløs uten henne...

5 kommentarer:

  1. Hmmm... imponerende liste, men jeg er litt uenig i fordommene, altså. I alle fall noen av dem. Mest den ang. musikk. I mitt hode er den gjennomsnittlige interiørblogger over hodet ikke noe P4-menneske. Shabby Chic og P4 går ikke overens i mitt hode. Derimot innbiller jeg meg at litt sånn halvtrendy, melodiøs jazz-aktig musikk går rett hjem i ein sånn heim, typ Bugge Wesseltoft, Silje Nergård og slikt. I hvert fall ikke mainstream pop, liksom... Men så har jeg kanskje vært på feil interiørblogger...

    SvarSlett
  2. Kniiiiis... Det heter ikke fordommer for ingenting, nei;-) Tror du er inne på noe angående Silje Nergård. Men jeg mener likevel bestemt at tobarnsmoren Maren (26) fra Sarpsborg foretrekker å høre på melodiøs pop og gamle 90-talls hits når hun limer svart/hvitt fotoer av engler på tykke kubbelys...

    SvarSlett
  3. Mulig mulig :-D Men jeg utelukker likevel P4, altså. Det går nok enten på Spotify eller den flotte CD-samlingen. (Ja, for jeg trur nok den gjennomsnittlige interiørblogger OGSÅ har gjømt bort mannens LP-samling og platespeller inn i ein eller annen boks eller dåse!)

    SvarSlett
  4. Hvis hun er SKIKKELIG grei, og ikke så "fin" på det, har hun puttet LP-samlingen hans i en gammel trekasse med skrift på (alltid skrift på!)I noen tilfeller har hun en stabel med gamle kofferter i et hjørne i stuen. I så fall ligger LP-samlingen i den nederste kofferten...

    SvarSlett
  5. Retten og sletten. Du har knukket koden nå! :-D

    SvarSlett