Foto: cbcastro / flickr.com

fredag 22. april 2011

In sickness and in health...

Forrige søndag pimpet jeg balkongen etter et gigantisk shoppingraid på Plantasjen. Jeg stod barbent i frossen plantejord og fylte blomsterkassen og en sånn svær urnedings forrige greier ikke klarte å få med seg. Dessverre straffet innsatsen seg med en saftig forkjølelse, noe som resulterte i at jeg lå rett ut i senga og klaget min nød i flere dager etterpå. Men fint ble det! Selv om jeg takler sykdom som mannfolk flest, prøvde jeg å leke martyr på onsdag og ta en tur til IKEA. (Vi begynner nemlig å bli litt lei av å sitte på gjestemadrassen og se på tv...) Jeg holdt ut i tre timer, men da husbond entusiastisk begynte å komponere hylleløsninger til stua, brast jeg i gråt og så var moroa over. Vi fikk i det minste avklart hva vi skal ha, og drar tilbake i morgen for å kjøpe det.

I går mekket vi fancy middag på impuls! Vi spiser middag sammen et par ganger i året og hver gang det skjer er det så stor stas at vi må åpne en flaske vin. Med unntak av mine sagnomsuste vegetarpizzaer kan jeg ikke lage middag. Til gjengjeld er jeg en jækel på dessert:







Ellers har vi nytt balkonglivet til det fulle!



 
Den foreløpige mangelen på utemøbler byr på kreative løsninger, men jeg syns egentlig det har blitt riktig så koselig med Fretex-lenestol og sitteunderlag. Da snøen smeltet oppdaget jeg til min gru at vi har en skikkelig shabby-chic balkong, med AVSKRAPET MALING på gulvet:


 
Angst! Jammen bra storebror ser oss og informerte Manglerud senter om at vi har flyttet sånn at de sendte rabattkuponger på Jernia til oss i posten. Ja til Datalagringsdirektivet! Les bloggen min – send flere rabattkuponger!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar